Reorganizarea Ministerului Sanatatii

1

 

Eugen NICOLĂESCU, ministrul Sănătăţii, a prezentat astăzi modul de reorganizare a Ministerului Sănătăţii şi a instituţiilor din subordine.

„Au fost postate pe site-ul instituţiei proiectele de acte normative care stau la baza reorganizării şi restructurării Ministerului Sănătăţii. Reforma în interesul cetăţeanului poate reprezintă <vorbe goale>pentru unii, pentru mine însă este cea mai importantă preocupare a mandatului şi o responsabilitate pe care mi-am luat-o în faţa cetăţenilor şi a Parlamentului”, a declarat astăzi ministrul Sănătăţii.

Oficialul MS a mai subliniat că reforma în acest sector nu mai poate fi amânată, iar anul 2013 va însemna anul schimbărilor radicale în interesul cetăţeanului, nu a grupurilor de interese.

În opinia ministrului Sănătăţii, reforma înseamnă implicarea mai puternică a factorilor de pe plan local în sistem, controlul costurilor şi echilibrul financiar necesar, dar şi reproiectarea componentelor de bază ale sistemului.

Restructurarea şi reorganizarea se vor face prin micşorarea birocraţiei şi apropierea sistemului de cetăţean, prin profesionalizarea managementului şi întărirea controlului la nivel local. Se vor translata o serie de activităţi către autorităţile locale, accentuându-se descentralizarea sistemului.

Potrivit proiectului pus în dezbatere publică, în subordinea MS vor funcţiona opt autorităţi regionale de sănătate publică, opt servicii regionale de ambulanţă, Agenţia Naţională de Programe de Sănătate, Agenţia Naţională de Achiziţii şi Investiţii în Sănătate.

Agenţia Naţională de Programe se va ocupa de realizarea programelor de sănătate, elaborarea lor, stabilirea bugetului, coordonarea şi intervenţia ori de câte ori este nevoie ca programele să se desfăşoare în condiţii normale, fără sincope.

“Dacă totul va merge conform planului, până la sfârşitul anului ele vor putea să intre în funcţiune în noua formulă şi atunci vor fi de domeniul trecutului sincopele pe care cu toţii le-am observat în ultimii 4 ani”, a subliniat ministrul.

Direcţiile de sănătate publică judeţene se vor reorganiza în opt autorităţi regionale de sănătate publică, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridică, în subordinea cărora vor funcţiona 34 de oficii judeţene de sănătate publică şi alte unităţi cu personalitate juridică, conform prevederilor legale.

Prin acelaşi proiect de HG se urmăreşte şi micşorarea numărului maxim de posturi din aparatul propriu al ministerului, de la 290 de persoane la 250.

“Din punct de vedere a resurselor umane, o parte din personalul DSP-urilor se va transfera la consiliile judeţene, o parte rămâne la autoritatea regionalăşi o parte din personalul calificat va putea fi absorbit de către spitale şi cabinetele medicale. Foarte puţine persoane vor fi disponibilizate, dar cu acordarea tuturor drepturilor cuvenite”, a spus NICOLĂESCU în conferinţa de presă

“Cu cât se întârzie mai mult aşezarea noilor structuri cu atât se vor diminua economiile preconizate, care sunt calculate la nivelul anului 2013”, a mai declarat ministrul Sănătăţii.

De asemenea, săptămâna viitoare se va pune în dezbatere publică şi proiectul de act normativ care vizează reorganizarea caselor de asigurări de sănătate.

Ministrul Eugen NICOLĂESCU a mai precizat că în urma acestei reorganizări se va realiza o economie de 50 milioane de euro, bani care vor rămâne în sistem.

Săptămâna viitoare sunt programate şi ample dezbateri publice cu asociaţiile profesionale, organizaţiile de pacienţi, sindicatele şi mediul de afaceri privind schimbările propuse.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. pietrean spune

    Cum poate ministrul sănătăţii susţine că se urmăreşte economie şi eficienţă – numai prin măsurile drastice anunţate că se vor lua doar la nivel judeţean, însă nu cu reduceri semnificative la nivelul Ministerului Sănătăţii (doar 40 pers) şi totodată atâta timp cât proiectul de reformă în sănătate prevede înfiinţarea a două noi Agenţii Naţionale (care să se ocupe de investiţii şi de programe de sănătate).
    Aceste 2 Agenţii presupun structuri complete, stufoase şi salarii pe măsură, aşa cum sunt asigurate în toate agenţiile naţionale româneşti.
    Deasemenea se ştie că atribuţiile celor 2 noi mari agenţii naţionale puteau fi asigurate de 2birouri bine organizate în cadrul Ministerului Sănătăţii, cu oameni serioşi şi bine pregătiţi pe domeniile respective
    (aprovizionare,investiţii, licitaţii, programe naţionale de sănătate)–- şi fără desfiinţarea sistemului actual de medicină preventivă (care putea fi redus şi reorganizat).
    Atunci poate înţelegeam şi credeam intenţia exprimată a ministrului sănătăţii, dar în atare situaţie, strategia de desfiinţare a DSP-urilor judeţene are alte ţinte reale şi nu economia şi eficienţa în sistem.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate