Proiectul Consiliului Județean, privind modernizarea transportului public de călători în Piatra-Neamț, continuă cu reabilitarea autobazei societății Troleibuzul S.A.

0

După darea în funcțiune a celor 21 de autobuze electrice, care circulă în municipiul Piatra-Neamț de la începutul acestei săptămâni, datorită proiectului Consiliului Județean Neamț „Achiziție de mijloace de transport public – autobuze electrice 10 m deal, Iași, CJ Neamț, Tg. Mureș “, forul legislativ județean continuă demersurile de modernizare a transportului public urban de călători cu un alt proiect – „Reabilitare și modernizare transport ecologic“, în cadrul căruia, pe lângă 20 de autobuze electrice care vor ajunge în oraș în decembrie 2023, se reabilitează autobaza societății Troleibuzul SA.

Pentru a se cunoaște îndeaproape derularea investiției din zona de garare a autobuzelor, Ion Asaftei, președintele Consiliului Județean Neamț, și Răducu-Adrian Păduraru, vicepreședinte al instituției, au coordonat zilele trecute o nouă ședință, în cadrul căreia s-a analizat stadiul execuției lucrărilor de la autobază.

Conform proiectului, la Corpul A al obiectivului supus reabilitării trebuie executate lucrări de reabilitare termică a clădirii, înlocuirea tâmplăriei (inclusiv ușile înalte de acces pentru autobază), refacerea finisajelor interioare (pardoseli, pereți, tavane), dotarea cu utilaje. Corpul B se supune reabilitării termice atât la nivelul pereților, cât și la nivelul planșeului superior. De asemenea, se înlocuiesc tâmplăria exterioară și ușile înalte de acces al autobuzelor, se refac finisajele interioare și se efectuează recompartimentări, se refac instalațiile electrice și de încălzire. La Corpul C trebuie asigurată reabilitarea termică a clădirii, înlocuirea tâmplăriei exterioare, recompartimentarea spațiului și refacerea finisajelor interioare pe toate suprafețele. De asemenea, în cadrul proiectului se va realiza și un corp nou. Construcția va fi o extindere a Corpului C, fiind o hală cu rol de garare a autobuzelor electrice.

„Interesul instituției noastre pentru modernizarea transportului public de călători este foarte mare. Tocmai de aceea am derulat proiectul cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației ca lider de proiect, iar Consiliul Județean Neamț a avut calitatea de partener alături de Municipiul Iași și Municipiul Târgu Mureș. Astfel, am adus 21 de autobuze electrice în Piatra-Neamț și este în implementare proiectul «Reabilitare și modernizare transport ecologic», cu două componente: achiziționarea 20 de autobuze electrice în municipiul reședință de județ și reabilitarea autobazei de la societatea Troleibuzul. La ședința de zilele trecute s-a prezentat stadiul realizării investiției. Am stat la aceeași masă cu reprezentanții executantului, proiectantului, ai celor care asigură serviciile de supervizare a lucrărilor și conducerea societății Troleibuzul. Am cerut, ca de fiecare dată când ne-am întâlnit, respectarea cu strictețe a proiectului și a termenelor de execuție a lucrărilor. Avem deja 21 de autobuze în trafic, în câteva luni vin altele 20 și totodată suntem preocupați de accesarea altor două proiecte prin PNRR, pentru încă 18. Aceste mijloace de transport au nevoie de condiții speciale pentru a se alimenta de la stațiile de încărcare, de garare și de aceea suntem foarte atenți cu proiectele din domeniul modernizării transportului public de călători. Cetățenii care circulă prin Piatra-Neamț beneficiază deja de condiții dintre cele mai bune în timpul deplasării cu mijloacele de transport în comun. De asemenea, este foarte important că avem un transport ecologic, nepoluant, la nivelul celui din orașele mari ale Europei“, a declarat Ion Asaftei, președintele Consiliului Județean Neamț.

Prezent la ședința de progres a proiectului, Răducu-Adrian Păduraru, vicepreședinte al Consiliului Județean Neamț, a solicitat echipei de implementare să îi aducă la cunoștință toate problemele care ar putea apărea în derularea investiției, pentru a găsi împreună soluțiile potrivite, astfel încât autobaza de la S.C. Troleibuzul S.A. să fie modernizată și pregătită pentru gararea autobuzelor electrice, până la sfârșitul anului în curs.

„Vorbim de trei corpuri – A, B și C – și de o clădire nouă, care trebuie să îndeplinească rolul de garare, locul de spălare a autobuzelor – ceea ce presupune inclusiv asigurarea unei rețele pentru evacuarea apelor uzate rezultate în urma procesului de spălare, puncte de realizare de instalații termice și sanitare, vopsitorie, asigurarea de condiții pentru alimentarea stațiilor de încărcare lentă și rapidă, iluminat interior și exterior, inclusiv cu panouri fotovoltaice! De asemenea, la hala nouă vorbim de o construcție care se realizează de la zero, în continuarea Corpului C. Lucrările sunt ample, dar am toată încrederea că se execută în cele mai bune condiții. Următoarea ședință de progres va avea loc pe data de 1 septembrie, când din nou vom analiza evoluția proiectului. Concluzia ședinței de săptămâna aceasta este: urgentarea lucrărilor, astfel încât proiectul să poată fi finalizat în termenele contractuale“, a precizat Răducu-Adrian Păduraru, vicepreședinte al Consiliului Județean Neamț.

Autobuzele care se găsesc în trafic de la începutul săptămânii au o lungime de 10,8 metri. Pentru a putea funcționa, au fost montate și puse în funcțiune 11 stații de încărcare rapidă și o stație de încărcare lentă, la sediul operatorului de transport S.C. Troleibuzul S.A..

Din cele 20 de autobuze electrice așteptate peste câteva luni, 16 vor fi cu o lungime de 6 metri și 4 vor fi lungi de 10,8 metri.

Ambele proiecte sunt cu finanțare europeană, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Prioritatea de investiții 4, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ, prin investiții bazate pe Planurile de mobilitate urbană durabilă.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate