Primul culoar de mobilitate din Piatra-Neamț – un fiasco de milioane de euro

10

Primul culoar de mobilitate din Piatra-Neamț de la 1 Mai la Gară este gata iar cei care mai sperau să iasă ceva bun pot să își ia gandul. Totul a ieșit prost – atât pentru șoferi, cât și pentru bicicliști sau cei care folosesc transportul în comun iar dacă ne uităm la restul deficiențelor deja se conturează tabloul unui dezastru plătit cu milioane de euro.

Dar să o luăm pe rând.

Pentru șoferi calvarul a început deja cu emoții la sensul giratoriu de la Bradet unde este imposibil să intre o mașină mare fără să acroșeze mașina mică din dreapta. Un fiasco rutier care a produs deja victime.
Dacă acum încă se mai poate circula cât de cât într-un regim de viteză normal, în curând toate mașinile de marfă vor merge doar pe banda doi pe unde vor merge și oamenii cu mașinile personale. Cozile și blocajele vor fi la ordinea zilei pentru că oricâte semafoare ar fi, toți vor circula ca vagoanele cu viteza cea mai mică din coloană iar când va trece trenul și va fi lăsată bariera la pod la Căprioara, blocajele vor fi iminente.

Din cauza separatoarelor de sens care au elementele reflectorizante poziționate în sus, circulația pe timp de noapte este o adevărată aventură deoarece aceste separatoare nu se văd, nu au o continuitate ci foarte multe zone în care lipsesc și riscul să le atingi este unul real, mărturie stând deja lateralele separatoarelor de la parcări care sunt răzuite deja de roțile mașinilor.

Pentru bicicliști acest culoar de mobilitate va deveni culoarul morții. Ei vor trebui să circule doar pe banda doi, alături de mașinile de marfă și cele personale și va fi aprope imposibil să fie depășiți fără să li se pună viața în pericol. Am întrebat la poliție cum vor depăși bicicliștii și ni s-a spus că legea ne permite să încălcăm banda continuă cu jumătate de mașină când depășim un biciclist doar că pe acest sector de drum vin mașinile din sens opus în continuu. Așadar circulația bicicliștilor pe acest culoar de mobilitate nu este recomandată deoarece își pun serios viața în pericol.

Și pentru persoanele care folosesc transportul în comun acest culaor de mobilitate este un calvar. Cu stații de autobuz minuscule dar care au costat zeci de mii de euro bucata, călătorii vor fi inevitabil expuși intemperiilor iar din cauza necorelării corecte a proiectului de mobilitate cu traseele autobuzelor, distanța dintre unele stații s-a mărit considerabil prin desființarea unor stații de pe traseu. Teoretic, ca să încurajezi folosirea transportului în comun ar trebui să ai stații la distanțe mici între ele dar suntem la Piatra-Neamț și tot ce ni se pare nouă normal nu li se pare la fel și celor care cheltuiesc banii publici.

Chiar stăm să ne întrebăm: dacă pentru transportul în comun va fi mai dificil, pentru mașinile mici mai rău, pentru cele de transport marfă mai greu și pentru bicicliști aproape sinucidere, pentru cine au fost făcute aceste culoare de mobilitate și unde e mobilitatea?

Din păcate, dincolo de lipsa mobilității, acest așa zis culoar de mobilitate vine la pachet cu multe dezamăgiri și neajunsuri. Prima mare dezamăgire este podul de la piață pe care ne așteptam cu toții să îl vedem lărgit dar la final a ieșit o caricatură urbanistică rușinoasă cu un pod și un sfert, cu o gaură și două țevi pe mijloc.
A doua mare dezamăgire vine din faptul că ne așteptam că dacă nu va fi funcțional acest culoar de mobilitate, măcar să arate bine dar promisiunile inițiale ale autorităților s-au dovedit a fi minciuni. Peisajul este în continuare plin de cabluri aeriene, nu s-a mutat nimic în subsol, treceri pentru pietoni ciudate și separatoare de benzi care au început să adune în jurul lor mizerie chiar din primele zile de la montare – ca să nu mai amintim de faptul că deja se exfoliază de pe ele elementele reflectorizante.

La toate cele zise până acum se adaugă și bomboana de pe coliva rutieră intitulată culoar de mobilitate. Ca să asfalteze și să cheltuiască repede milioanele de euro, nu s-a reabilitat nimic la infrastructura drumului și mai mult de atât nu s-a schimbat nimic din țevile de utilități ce trec pe sub acest drum și care în marea lor majoritate sunt depășite ca durată de viață… dar stați liniștiți, nici nu se vor mai putea schimba mulți ani de acum încolo. O dată recepționat acest culoar de mobilitate pot veni toți banii din lume să tragem canalizări sau conducte noi de apă că nu avem voie să spargem drumul.

Un număr mic de pietreni au zis de la început ”Stați să vedem ce va ieși. Poate va fi bine” și iată ce a ieșit.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
10 Comentarii
  1. Carmaciu spune

    Daca ar fi trei benzi de circulatie pe sens, hai sa zicem ca e ok o banda dedicata special pentru autobuze. Nu poti sa lasi o banda pentru tot traficul (tiruri, camioane, autoturisme…) si o alta doar pt. cateva autobuze! NU e logic, nu e democratic, nu e moral si, culmea, nu e ecologic. Tot traficul ingreunat polueaza in draci si cine respira aerul asta?! Noi, prostii din Piatra Neamt!
    Si ca sa fie haos total, au mai bagat si panaramele alea de semafoare. Cand iesi de pe Lamaitei si vrei sa faci la dreapta, stai ca prostul la rosu, chiar daca drumul e liber si se aglomereaza carnatul in spatele tau. Iarasi poluare cu masini stationate! Daca vii pe varianta, treci pe langa Statia de salvare si vrei sa te bagi pe str. Progresului spre Piata Maratei, normal ar fi sa te incadrezi pe prima banda din timp ca sa nu ingreunezi traficul, dar cum dracu’ sa faci ca trebuie sa calci pe banda autobuzului?!
    O mare bataie de joc cu mari interese la mijloc!

  2. Dan Tofan spune

    Dacă aveți decență și coloană verticală renunțați la a mai face asemenea gogomanii. Că și cu podul de lângă spitalul județean ,ce ați avut cu el?

  3. Dan Tofan spune

    De cascadorii râsului. Dar sincer eu as plânge, pt că ne conduc incompetenții.Avea dreptate cel care a scris că ne merităm soarta,sincer. Oare cat o să mai dureze prostia aceasta? Cara,belea tu nu vezi ce se petrece omule? Du-te înapoi la ADR,poate acolo te descurci.

  4. Asterix spune

    Mosule, eu nu am votat si chiar ma plang. Ia da-mi tu exemplu de politician sau formatiune politica din Neamt care a luat vreo atitudine cu privire la aceasta catastrofa rutiera. Nici unul, toti tac Chitic, pentru ca sunt pe aceeași mână, deși se mai inteapă de formă prin comunicate de 2 lei și cinspe bani. Nu exista opozitie reala, isi impart ciolanul (ciolacul), functiile si privilegiile si dupa aia vorbesc discutii. Toate partidele cu reprezentare in administratia locala sunt responsabile de aceasta pacoste cazuta peste oras. Mai au tupeul sa mai candideze? Răspuns: Da.

  5. Ciobanu Laurentiu spune

    Buna ziua, intresant va fi la iarna cand acest coridor de mobilitate va trebui curatat de zapada…probabil vor scoate separatoarele…..

  6. Vasile spune

    Știe și primarul că ce s-a făcut… a fost ca să pară că se face ceva… cică a adus bani europeni… care i-a luat unu’… altu’… A scos orașul din datorii!!! În mod cert nu era ceva care să ne trebuiască. Într-un fel sau altul ei vor să nu mai mergem noi cu mașinile personale care pe unde vrea. DAR! Cum să faci “coridor de mobilitate” pe varianta ocolitoare a orașului? Șoferii de camion care ne tranzitează Smart City-ul ce să facă? Să ia o trotinetă la intrare? Normal că nu au pe unde traversa orașul… Și atunci să-l văd eu pe dom’ primar cu bicicleta (că s-a mai pozat pe ea) pe banda 2 între un autobuz și un TIR. Dacă… tot îi place… Eu nu m-aș simți așa confortabil. Nu a fost consultat nimeni din cadrul Poliției române cu privire la acest proiect? Nu acum… că e târziu… Și nu comisia “aia” rutieră a orașului care PRAF! Vin acum să spună că ăla cu TIR-ul de la Brădet nu știe să conducă! Serios? Poate îl învață ei cum să se încadreze fără să depășească banda. Vreau să văd!
    Luați-vă toți biciclete și hai pe variantă… dacă aveți tupeu!
    Hai noroc!

  7. Bogdan spune

    Ghetoul din Varsovia ! varianta 2023

  8. Mosu spune

    De ce va plangeti? Asta ati votat, asta aveti! Nu ati purtat creierul la voi can ati pus stampila, faceti-va bors cu nulitatea pe care ati ales-o.

  9. Costel spune

    Cu ambulantele,pompierii si politia ce se intampla? Cand banda 2 e full pe prima autobuz?MARE PORCARIE!!!!!

    1. Trifan Adrian spune

      În Moinești, din cauza grandomaniei primarului dar și a consilierilor locali, s-a pus în aplicare acest plan. Vreo 15 mil euro fonduri europene plus alte milioane de la bugetul local în plus că de… s-au scumpit materialele folosite. Din cauza acestei piste, pe marea majoritate a străzilor circulația se face în sens unic. Este o bulibășeală de nedescris. Traficul este infernal. Se circulă bară la bară. Ce este mai trist, au dispărut peste 400 locuri de parcare. Despre bicicliști… vreo câțiva. Pe aceste piste insă, nu vor putea circula copiii sub 14 ani. Le este interzis prin lege. Pista este pe carosabil. Trist este că acei care au competențe, nu au de spus nimic, pilițiști, procurori, judecători. Nu se stie de nici un studiu de fezabilitate, care sunt avantajele dar și dezavantajele pt localitate. Neoficial, Moineștiul nu mai poate fi municipiul. Principalul criteriu nu mai este de actualitate. Nu mai suntem 25.000 de locuitori, ci vreo 19 mii și ceva, dar salariilor adm locale și a multor altora este calculat ca la municipiu. Mai ales taxele și impozitele plătite. Ne merităm soarta. Să fi ales ca primar dar și consilier cu 50 % din cei prezenți la urne… spune multe. Cu câteva sute de voturi ajungi să fi pripar de municipiu. Neam de idioți, vorba lui bădia Petre Țuțea. Sănătate cititorule.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate