Primăria Piatra-Neamț, decizie privind ELIMINAREA separatoarelor de trafic de pe Bulevardul 9 Mai – Strada Dimitrie Leonida
Proiectul coridorului de mobilitate urbană Bulevardul 9 Mai – Strada Dimitrie Leonida a fost scris în perioada anului 2019, iar ghidul specific de finanțare prevedea separarea fizică a benzii dedicate transportului public de restul traficului rutier. În acest sens, proiectul tehnic a prevăzut montarea de separatoare de benzi cu stâlpi, cu înălțimea de 45 cm (foto 1 și 2).
Având în vedere problemele pe care acest tip de separatoare le-ar fi creat, la începutul mandatului său, primarul Andrei Carabelea, împreună cu echipa de implementare din cadrul Primăriei Piatra-Neamț au căutat soluții pentru modificarea proiectului. Astfel, au fost alese separatoare de benzi cu înălțime mult mai mică (6 cm), care să permită trecerea peste ele în caz de urgență. Facem mențiunea că nu exista posibilitatea ca separatoarele să fie eliminate complet din proiect, întrucât în proiect erau menționate în mod expres separatoare fizice între benzi, conform cererii de finanțare.
După montarea separatoarelor pe tronsonul Dimitrie Leonida – 9 Mai a existat o perioadă de monitorizare a condițiilor din trafic. Realitatea a demonstrat că cea mai mare problemă apărută în această perioadă este legată de numeroasele autovehicule mari (autocamioane) care tranzitează coridorul și care lovesc în mod regulat aceste separatoare de benzi, distrugându-le și transformându-le în elemente de risc în trafic.
Monitorizarea efectelor acestor separatoare a continuat până la finalizarea proiectului, în raport cu etapele stricte de implementare impuse de o investiție finanțată din fonduri europene. De asemenea, instituția noastră a consultat cetățenii participanți la trafic și specialiștii în siguranță rutieră (Inspectoratul de Poliție Județean Neamț, Poliția Municipiului Piatra-Neamț și Poliția Locală), concluzia fiind că lipsa disciplinei în trafic transformă aceste separatoare de benzi în elemente de risc pentru siguranța rutieră.
Luând în considerare toate aceste aspecte, a fost luată decizia ca separatoarele de benzi de pe Bulevardul 9 Mai – Strada Dimitrie Leonida să fie eliminate. În luarea deciziei au fost avute în vedere restricțiile de modificare a proiectului și, în aceeași măsură, prioritatea pentru siguranța participanților la trafic în Piatra-Neamț.
Primăria Piatra-Neamț – Serviciul Comunicare
![](https://www.ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2023/12/Foto-1-1024x468.jpg)
![](https://www.ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2023/12/Foto-2.jpg)
![](https://www.ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2023/12/Foto-3-768x1024.jpg)
![whatsapp](https://www.ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2023/12/whatsapp.png)
![aplicatie android ziar neamt](https://www.ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2022/10/Descarca-acum-940-×-940-px-800-×-100-px.png)
![disclaimer ziarpiatraneamt.ro](https://www.ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2023/06/disclaimer-1.png)
Sunt lucruri care sunt proiectate greșit din faza de concepere. Proiectantul probabil trăiește în Africa, unde trece pe strada 1 mașină la 30 minute. Primarul orașului + echipa lui de consilieri inteligenți s-au gândit că noi pietrenii suntem din Africa și avem nevoie de coridoare de mobilitate pentru Mintea noastră Africana pardon nemțeană vezi neam de traista, și că astfel ar putea fi rost și de ceva cașcaval pt. băieții cu minte de mobilitate.
In final un Eșec pentru primarul Carabelea cu mobilitatea de gândire din capul lui și al băieților deștepți de lângă el.
O halandala prostilor,politicienilor de doi bani care ajung sa decida fara consultarea cetatenilor……ei consideranduse „Dumnezei”
În sfârșit,ceva bun.. dar mai sunt multe alte lucruri de eliminat,chiar din cadrul personalului primăriei,că sunt prea multi angajați acolo,mult prea ineficienți in condițiile digitalizării in care trăim.Ce-ar fi sa ne uitam pe organigrama anilor 1970,când nu erau atâtea computere și să o comparăm cu forma de organizare din zilele noastre?Cred că sunt acolo cu peste 50 de oameni mai mulți,care nu fac altceva decât să taie frunze la câini.. Păcat,că noi plătim…
Sa fie proiecte europene ca sa manance si gura lor ceva, nu conteaza deranjul pentru ceilalti. Alfel, e decizia inteleapta, e totusi varianta de ocolire a orasului. Poate isi dau seama totuși, ca un oras de 80.000 locuitori nu are nevoie de jumate din arterele principale inchise traficului rutier.
Cei care trec peste ele intenționat,sa fie amendați drastic.In ce privește autovehiculele de mare tonaj,cele două benzi pe sens sunt foarte înguste,pe prima bandă trebuie sa fii atent sa nu iei cu oglinda semafoarele și semnele de circulație,iar pe banda a doua,daca îți vine din sens opus un alt autocamion tot pe banda a doua, trebuie ținut cat mai pe dreapta, altfel riști să iei oglinda colegului și implicit mai atingi aceste separatoare.Vorbesc din experiența
Va pun „tarcuri” și va place? Într.o zi n.o sa va mai lase sa ieșiți din casa. Ma mir sa vad asemenea comentarii…
Separatoarele dintre benzi sunt o imbecilitate. Și contravin prevederilor legale (codul rutier)
Susțin cu fermitate eliminarea separatoarelor de trafic. Pur și simplu, încurcau traficul. Mai mult, te împidicau să acorzi prioritate de trecere ambulanțelor, autospecialelor pentru stingerea incendiilor, etc. Este bine că s-a decis înlăturarea acestora. S-a hotărât în favoarea pietrenilor pentru că anul 2024 vine și cu alegerile locale.
Nu cumva aici trebuiau făcute niște dosare pt distrugere? Întreb asa, pt ca am fost recent în Sibiu și se pare ca acolo sistemul merge….
Separatoare de trafic ? Da ce, e șină de tren banda ? O dată intrat pe ea … Și când e zăpadă ? Cum intră plugul, pentru deszăpezire ? Avem o climă temperat continentală cu paru anotimpuri. Unul este iarna. Atunci când ninge. Este zăpadă, capete seci din primarie. Bani cheltuiți de geaba
E cu para-ndarat. Garantat 100%. Proiecte care au bulversat comunițăți întregi. Cum este si cu pistele de bicicletă. Auzi titlu de proiect. Mobilitate urbană. După ce au dat traficul auto peste cap, creind artificial ambuteiaje și conflicte în trafic. A venit iarna. Pistele de biciclete sunt pline de ghiață și zăpadă. Au obligația să le curețe. Dar nț. Aceste proiecte sunt cele mai bănoase. Aduc bani în buzunarele lor. Cum a fost cu cel de la Buzău. Cu milionul. Cu aceste proiecte au omorât circulația. Vă dați seama cât de proști sunt. Orașele unei țaŕi foste comuniste ca România, are o infrastructură rutieră ingustă. Că de, cine își permitea pe atunci o mașină. Traficul era restrâns. Erau puține mașini proprietate personală. Acu să mai faci loc unei rețele de piste de biciclete… în unele orașe au rezolvat cazul. In orase mici au bagat traficul pe sens unic. Este un singur traseu de deplasare. Dimineața este jale. Noxele au crescut exponențial din cauza că traficul este aproape paralizat. Zeci de masini,peste sute se miscă cu viteza melcului pe o singură cale fără rute alternative. E ca o garnitură de tren ce se întinde pe kilometrii. Hai că v-m plictisit cu vorba. Îmi cer iertare.
Sănătate dragilor ! Sărbători liniștite. La mulți ani !
Mare este gradina Ta Doamne….
Mobilitatea din mintea primarului Carabelea putea să facă să aducă fonduri europene pt. computere tomograf performante, sau alte echipamente moderne de investigare medicala cu rezonanță magnetică, de care s-ar fi folosit mii de pacienți, eliminând săptămâni de așteptare,
IN final un exec maxim pe care noi nemțenii trebuie sa-l plătim, sa înjurăm în gând când circulam pe coridorul mobilității de prostie , și pe care sa nu-l uitam prea curând până la alegeri