Prietenii primarului de Roman fac legea la Consiliul Județean ?

0

După cum spun unii transportatori, după ce a pus mâna pe transportul de persoane din Roman, ”firma de casă a primarului Laurențiu Leoreanu” vrea să pună mâna și pe traseele din zona Târgu Neamț, urmând într-o ordine firească traseele din Piatra Neamț.

Am văzut cu toții în ultima perioadă multe lupte în Consiliul Județean Neamț pe tema transporturilor de persoane. Dacă până acum aveam tabere diferite de transportatori care aveauleoreanu susținători la partide politice diferite, iată că acum își face simțită prezența o nouă tabără para-politică în umbra căreia se spune că s-ar află primarul de la Roman, domnul Laurențiu Leoreanu. El reușește, după cum spun contestatarii, să adoarmă vigilența atât a PSD-ului cât și a UNPR-ului și PNL-ului având ”prieteni” în toate taberele politice.
Planul transportatorului apropiat primarului Leoreanu ar fi acela de a pune mâna pe tot ce înseamnă transport în zona Roman, dar mai ales în zona Târgu Neamț, ca imediat după aia să se extindă în zona Piatra Neamț unde pândește traseele pe care se ceartă 4Plus Trans și Transmoldavia.
Există deja plângeri la organele de cercetare penală, în care se reclamă că planul lui Leoreanu ar fi susținut de UNPR-iștii de la CJN cu sprijin din partea lui Dan Manoliu, vicepreședintele PSD al Consiliului Județean Neamț, ajutat de cei de la compartimentul transporturi .
Plecând de la nemulțumirile unor transportatori care se plâng de abuzurile din zona Romanului, am cercetat situația și am ajuns la următoarele concluzii:
1. Disputele pe traseele de curse speciale ale TRW nu sunt treaba noastră, ci a firmei private TRW care este sau nu păgubită prin contractele neperformante făcute. Deci atâta timp cât nu e pe bani publici, ne declinăm interesul în această dispută.
2. Disputele pe traseele ce se vor scoate la licitație pentru zona Târgu Neamț sunt interesante din punct de vedere politic deoarece bătălia acolo se dă nu doar pentru interesele financiare care ar reieși din activitatea de transport, ci și pe influența electorală pe care o pot avea transportatorii prin reclamele puse pe mijloacele de transport în comun.
3. La Consiliul Județean Neamț, majoritatea lucrurilor legate de transportul de persoane se fac cu trafic de influență și poate mită și parandarăt. Deci și aici organele competente ar trebui să pună ordine căci deja sunt câțiva care joacă la mai multe capete și promit marea cu sarea în toate părțile în schimbul unor beneficii necuvenite.
4. Ce argumente avem când suspicionăm că Leoreanu este implicat în transporturile din Neamț ? Foarte simplu. Mai multe surse susțin că firma Pristyl este din ce în ce mai activă și se extinde încălecând alți transportatori, dar nu la licitații pentru trasee regulate, ci prin tot felul de găselnițe cu trasee speciale, curse ocazionale, etc. Toate aceste trasee sunt aprobate cu mult lobby din partea UNPR și nu de puține ori din partea PSD. Ba chiar se spune că din clădirea CJN se  fac presiuni fără nicio jenă la primarii din comunele care nu vor să accepte să își dea acordul pentru efectuarea de transport persoane de către o firmă care nu are o licență de transport câștigată  la o licitație.
art-forum-monitorulÎn sprijinul opiniilor noastre și cu mult mai multe detalii siropoase cu nume de politicieni, contracte, etc, vin și colegii de la Monitorul de Neamț care au publicat un articol în data de 04 Ian 2013 pe forumul ziarului, articol intitulat ” Primarul Leoreanu, mufat la banul public”
Am verificat o parte dintre informațiile de pe forumul ziarului Monitorul de Neamț și putem să vă certificăm următoarele aspecte:
– Contractele de care se vorbește sunt reale.
– Tranzacțiile cu terenuri chiar s-au întâmplat.
– Firma fiului primarului de Roman a avut sediul fix în casa în care locuiește primarul Laurențiu Leoreanu, până în 2012 când probabil cineva i-a atras atenția și s-a mutat în acte la altă adresă. Firma de consultanță DANWAY CONSULTING are doar un angajat, și a înregistrat anul trecut profit de 90.461 RON, adică aproximativ un miliard de lei vechi… cum câștigă orice tânăr cinstit și de succes din Neamț.
Și lucrurile nu se termină aici căci la ședința de Consiliu Județean ce va avea loc pe data de 12 decembrie vom vedea noi și frumoase surprize în transportul județean de persoane. Vom vedea că sunt probleme de legalitate la ultima hotărâre care a dat traseele de licențe speciale către Pristyl, iar la cum se desfășoară lucrurile, în curând vom ajunge să avem mai multe trasee cu curse speciale decât cele de curse regulate, licitate corect la Consiliul Județean Neamț.
Din documentele care ne-au intrat pe mână vă arătăm două care ni se par mai interesante. Din primul document reiese clar că la Consiliul Județean se știa de neregulile făcute de un transportator și cu toate astea s-a făcut hotărăre și s-au dat licențe de transport exact pe traseele pe care transportatorul circula deja. Din al doilea document reiese la fel de clar că primăriile din unele comune nu și-au dat acordul pentru cursele speciale și, împotriva voinței consilierilor locali din acele comune, firma de transport a solicitat și primit de la  Consiliul Județean Neamț licențe de transport în respectivele U.A.T.-uri.
Pentru a nu înțelege greșit situația, vă precizăm că aceste licențe de curse speciale sunt lucruri legale și normale, numai că unii, în loc să le folosească strict pentru ce au fost date, circulă pe aceleași trasee cu ceilalți transportatorii, vin în stații cu câteva minute înaintea acestora și le iau clienții.

Dacă e să asculți pe fiecare transportator în parte, fiecare are dreptatea lui, dar analizând la rece situația, putem să vă spunem că avem doi mari vinovați pentru situația în care s-a ajuns. Primul este Consiliul Județean Neamț care nu stabilește reguli clare în transportul de persoane din Neamț și nu se iau decizii cu aceiași măsură avantajând pe unii sau pe altii în funcție de cum bate vântul politic și de cum sunt profilate interesele de grup. Astfel, la intervale regulate de timp, odată cu schimbarea influenței și majorității politice vine rândul fiecarui transportator să fie nedreptățit, hăituit și umilit, și în al doilea rând cei mai vinovați sunt transportatorii care, în loc să fie uniți și să impună ei reguli în transportul public de persoane din Neamț, se complac în tot felul de situații, se căciulesc și mituiesc tot felul de oameni politici care să le susțină interesele și se căciulesc penibil pe la ușa departamentului de transporturi de la CJN .
Pentru a lămuri cât mai clar situația cu influența politică în ultimul conflict iscat pe tema transporturilor, am contactat toate părțile implicate și am discutat cu fiecare pe rând. Aveți mai jos discuția cu cei care reclamă abuzurile din zona Roman, cu domnul Dan Manoliu, vicepreședinte al CJN și cu reprezentantul firmei Pristyl. Pe domnul Leoreanu am încercat de mai multe ori să îl contactăm la primărie, dar coincidență sau nu, de fecare dată era plecat, iar fiul domniei sale nu răspunde la telefonul firmei.
ACUZATII TRANSPORTATORI ROMAN

PUNCT DE VEDERE DAN MANOLIU

PUNCT DE VEDERE REPREZENTANT PRISTYL

Sper ca transportatorii din Neamț să aibă puterea să recunoască, să strângă din dinți și să nu se supere pentru ce am să spun în încheiere.
Treziți-vă din somnul rațiunii, domnilor transportatori. Oamenii politici, aleșii locali, funcționarii publici, sunt forme de viață plătite din banii voștri și ei trebuie să fie la dispoziția voastră și să lucreze pentru voi, nu voi trebuie să fiți slugile lor, să le cărați oamenii în campanii, să le puneți afișe, să le dați mită. Ați ajuns să vă rugați să vă lase să munciți. Ați ajuns niște slugi. Așa o să vă educați copiii? O să le spuneți că trebuie să fie slugile unui om politic ca să aibă succes în afaceri ?

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate