Nicio ședință de Consiliu Județean fără o șmecherie pe ordinea de zi

3

La Consiliul Județean Neamt șmecheriile sunt la ele acasa. Nu poate trece o ședință fără ca cineva să nu își mai aranjeze vreo trebușoară.
Chiar în ședința de pe data de 02.12.2014, când teoretic se va alege un președinte interimar pentru perioada de până la alegeri, vedem un proiect pe ordinea de zi, la punctul 4 în care cineva de la Consiliul Județean încearcă să facă o șmecherie în favoarea unui transportator.
În speță, transportatorul SC Panțîru Trans SRL din Roman a licitat anul trecut trasee de transport județean de persoane, dar s-a folosit de o mare șmecherie licitând cu o singură mașină pe vreo zece trasee, lucru total pe lângă orice lege. Asta ar fi însemnat ca aceeași mașină să poată fi simultan în cel puțin 6 locuri diferite din județ.
Pentru a perfecta șmecheria ce nu putea fi validată de instituția județeană, transportatorul a venit cu niște hârtii fără valoare de la CNMSI și a intentat un proces cu Consiliul Județean Neamț, proces unde, după cum spun cei care cunosc situația, Consiliul Județean Neamț a făcut non combat, nu au prezentat acte în instanță și efectiv nu s-au apărat, pierzând intenționat. Mai mult de atât, cei de la Consiliul Județean Neamț nici nu au mai apelat la varianta recursului, lucru care ar trebui neapărat verificat de organele statului abilitate în lupta anticorupție. Asemenea suspiciuni de trucare a unui proces din partea unei instituții nu trebuie să treacă necercetate.
Acum, curat, spălat și coafat, transportatorul vine și revendică un traseu și desigur nimeni de la Consiliul Județean nu observă că procesul a fost pierdut cu dreptatea ân mână și într-un mod foarte suspect, nimeni nu pune problema de recurs și bineînțeles povestea riscă să rămână îngropată în spatele unei hotărâri judecătorești pe care instanța a dat-o pentru că reclamatul, adica CJN nu s-a apărat. Chiar spunea cineva de la CJN că ”nu ne putem apăra în acest caz”.
Suntem foarte curioși de reacția pe care o va avea noul președinte de Consiliu Județean ce va fi ales chiar înainte de a se vota proiectul cu șmecheria. Oare o să reușească doamna Soroceanu să îl facă din vorbe și să îl convingă că nu e nimic de făcut și că totul e legal și corect ?

fisa-transportator

Cine știe căte procese a mai pierdut județul și căți bani au fost spălați prin hotărâri judecătorești date corect de instanțe in lipsa unei minime apărări din partea Consiliului Județean Neamț.  Alo… DNA trezirea !!!

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
3 Comentarii
  1. Dan spune

    “Art. 297 din noul Cod penal (NCP)
    Abuzul în serviciu
    (1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.
    (2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, îngrădeşte exercitarea unui drept al unei persoane ori creează pentru aceasta o situaţie de inferioritate pe temei de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, sex, orientare sexuală, apartenenţă politică, avere, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecţie HIV/SIDA.
    Art. 298 NCP
    Neglijenţa în serviciu
    Încălcarea din culpă de către un funcţionar public a unei îndatoriri de serviciu, prin neîndeplinirea acesteia sau prin îndeplinirea ei defectuoasă, dacă prin aceasta se cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă.

    Art. 175 NCP
    Funcţionar public
    (1) Funcţionar public, în sensul legii penale, este persoana care, cu titlu permanent sau temporar, cu sau fără o remuneraţie:
    a) exercită atribuţii şi responsabilităţi, stabilite în temeiul legii, în scopul realizării prerogativelor puterii legislative, executive sau judecătoreşti;
    b) exercită o funcţie de demnitate publică sau o funcţie publică de orice natură;
    c) exercită, singură sau împreună cu alte persoane, în cadrul unei regii autonome, al altui operator economic sau al unei persoane juridice cu capital integral sau majoritar de stat, atribuţii legate de realizarea obiectului de activitate al acesteia.
    (2) De asemenea, este considerată funcţionar public, în sensul legii penale, persoana care exercită un serviciu de interes public pentru care a fost învestită de autorităţile publice sau care este supusă controlului ori supravegherii acestora cu privire la îndeplinirea respectivului serviciu public.”
    Pe parcursul cercetărilor se poate concluziona după caz, asupra unor alte încadrări juridice.

  2. Mos Craciun spune

    Pana la DNA exista Curtea de Conturi care ar trebui sa constate ca o unitate bugetara nu a uzat de toate caile de atac disponibile intr-un proces. Aici miroase a multe infractiuni!

  3. Leo Taxil spune

    Am vrea sa stim si cine e persoana care face astfel de trafic de influenta, cine e respectivul consilier care ar trebui sa apere legalitatea si interesele cetatenilor, pentru a-l trece pe lista neagra si astfel sa nu mai fie ales vreodata.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate