Elev al Colegiului „Petru Rareș” din Piatra-Neamț, participant la Olimpiada Internațională de lingvistică

0

Elevul Ștefan-Călin Pristavu din clasa a IX-a B, profil matematică-informatică, a Colegiului Național ”Petru Rareș” din Piatra-Neamț, având ca profesor îndrumător pe doamna profesor doctor Monica Costea, a participat la Olimpiada Internațională de lingvistică din 2021, ediție desfășurată riguros, în ciuda condițiilor din pandemie.

Pe de o parte, a fost necesar să se păstreze tradiția acestei olimpiade tinere în peisajul competițiilor internaționale, iar pe de alta sistemul online se potrivește perfect unui concurs bazat pe re-crearea în laborator a unor limbi artificiale / reînvierea unor limbi moarte, prin diferite exerciții de selecții și combinări.”, precizează doamna profesor doctor Monica Costea.

Elevul Ștefan-Călin Pristavu a mai participat și în gimnaziu la Olimpiada de lingvistică – secțiunea corespunzătoare vârstei lui -, precum și la Olimpiada de engleză, cu rezultate merituoase;  el are o gândire creativă, divergentă, orientată spre rezolvarea de probleme noi și complicate pe baza achizițiilor de bază, de aceea există o compatibilitate între structura lui mentală și aceste competențe lingvistice trans-naționale.

Elevul își descrie astfel provocările:

Olimpiada internațională de lingvistică din 2021 s-a desfășurat online, pe parcursul a 4 zile, începând cu 29 ianuarie ora 7 :00 UTC și s-a terminat pe 1 februarie, la ora 22:00 UTC. La această ediție s-au înscris 1089 de elevi din peste 40 de țări, de pe toate continentele, printre care Statele Unite, Japonia, India, Germania, Rusia, China și Franța. Timpul de rezolvare a fost de 4 ore și 30 de minute, iar înscrierile s-au făcut pe site-ul https://onling.org/.

            S-au dat 4 probleme, fiecare valorând 20 de puncte. Prima problemă presupune asocierea unor adresări in thailandeză cu filmulețe corespondente în alte limbi, pe baza unor exemple. A doua problemă se bazează pe traducerea unor cuvinte din limba română în limba orowari, ca mai apoi să poată fi folosite la traducerea a 10 propoziții. La a treia problemă se dădeau 10 înregistrări a unor cuvinte în turcă păsărească fluierată și trebuiau asociate corespondentelor lor în turcă, iar a patra conținea două seturi de cuvinte în Urhobo, dintre care unul avea cuvintele scrise cu accent și înălțimea fiecărei silabe a fiecărui cuvânt. Pe baza acestui set, trebuia să deducem aceleași caracteristici și pentru al doilea set. A fost foarte interesant să încerc să rezolv totul. În fond, acesta este scopul fiecărui concurs, de a pune mințile tinere să regândească realități ale științei moștenite de la toată cunoașterea de până acum.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate