De la 1 octombrie Fiscul va oferi asistență telefonică doar la un număr unic național

0

 Începând de luna viitoare, conform Ordinul ANAF nr. 1338/2008, contribuabilii care vor dori să obțină informații fiscale și îndrumare în ceea ce privește taxele si impozitele nu vor mai putea suna la numerele de telefon ale administrațiilor financiare locale, ci vor trebu646x404i să apeleze un număr unic la nivel național. În acest sens, pentru a primi informații despre taxe și impozite, contribuabilii, indiferent de județul în care își au domiciliul fiscal, vor putea suna la numărul unic de telefon: 0314.039.160.
La acest număr de telefon contribuabilii vor putea solicita asistență autoritătilor fiscale cu privire la impozitele, taxele, contribuțiile sociale și alte venituri bugetare administrate de ANAF.
Potrivit prevederilor din actul normativ, există și anumite informații pe care ANAF nu este obligat să le divulge:

  • informații solicitate în perioada în care contribuabilul este supus inspecției fiscale și în legătură cu aceasta;
  • informații în legătură cu soluționarea unor problematici care fac obiectul unor contestații formulate împotriva actelor administrative fiscale;
  • informații prin care se sugerează sau se prezintă modalități de optimizare a sarcinii fiscale;
  • informații care nu intră în sfera de competență a ANAF;
  • informații care contravin principiului secretului fiscal;
  • informații în legătură cu reclamațiile privind încălcarea prevederilor codurilor de conduită de către personalul angajat în cadrul unităților fiscale;
  • informațiile de interes public solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările si completările ulterioare;
  • alte informații a căror furnizare este interzisă, conform legislației în vigoare.

De asemenea, există mai multe  procedee prin care se pot solicita informații de la ANAF. Contribuabilii se pot prezenta direct la ghișeele organelor fiscale sau pot solicita informații în scris ori telefonic.

Totuși, indiferent de metoda de comunicare aleasă, cererile de informații ale contribuabililor trebuie să includă, în mod obligatoriu, următoarele date de identificare:

  • numele si prenumele ( în cazul persoanelor fizice) sau denumirea societății, domiciliul fiscal,
  • codul de identificare fiscală,
  • semnătura contribuabilului, persoana fizică, sau a reprezentantului legal în cazul societăților comerciale.

Potrivit ordinului ANAF nr. 1338/2008, pentru a beneficia de asistență prin e-mail, contribuabilii trebuie să formuleze solicitarea clar si concis si neapărat trebuie sa includă datele menționate anterior.

Potrivit Codului de procedura fiscală, cererile depuse de catre contribuabil se solutionează de către organul fiscal în termen de 45 de zile de la inregistrare. In situațiile în care, pentru soluționarea cererii, sunt necesare informații suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungește cu perioada cuprinsă între data solicitării și data primirii informațiilor solicitate.

sursa: www.avocatnet.ro

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate