Certificatele fiscale și adeverințele de venit vor fi transmise electronic de către ANAF
Potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finanțelor Publice, ANAF va transmite în format electronic certificatele de atestare fiscală, adeverințele de venit, situațiile fiscale ale contribuabilului, situațiile financiare și alte documente direct instituțiilor care le solicită. Astfel, contribuabilii, persoane fizice si juridice, nu se vor mai deplasa la sediile ANAF pentru ridicarea acestora.
Acest lucru se va realiza prin aderarea tuturor autorităților și instituțiilor publice centrale și locale la sistemul informatic PatrimVen, sistem informatic inițiat de Ministerul Finanțelor Publice, creat și operat prin intermediul ANAF. PatrimVen este conceput în scopul îmbunătățirii serviciilor oferite cetãțenilor de administrația publicã, precum și al luptei împotriva evaziunii fiscale și corupției.
Persoanele fizice au posibilitatea să utilizeze gratuit Spatiul Privat Virtual – un serviciu electronic disponibil la adresa https://pfinternet.anaf.ro , prin intermediul căruia pot verifica online situația fiscală personală (obligații fiscale, decizii de impunere, situația declarării contribuțiilor de asigurări sociale de către angajator), pot obține adeverințe de venit și certificate de atestare fiscală, sau pot depune Declarațiile D200, D230, D220 în format electronic.
Doamne, nu cred ca este adevarat. Azi am scos un certificat fiscal de la primaria D-va Rosie. Angajata care l-a listat a trebuit sa mearga la alte 3 persoane sa-l semneze. Niciodata nu sunt cele 3 persoane implicate…si trebuie sa astepti zeci de minute sau sa revii. De remarcat ca toate 3 persoane semneaza ca primarii . Asta este Romania !!