Vom avea o gara cu ceasul in geam
Ceasul garii este un element nelipsit din folclorul urban al fiecarui oras din Romania, motiv pentru care acest element esential in orice gara are un loc distinct unde este montat .
La noi la Piatra Neamt dupa cum se vede cu ochiul liber, ceasurile , cel din fata garii si cel de la peron, au fost montate in asa fel incat sa se vada daca este privit perpendicular, asadar cei care vor fi pe peron in stanga si in dreapta intrarii in gara vor fi nevoiti sa se deplaseze pana in fata usii sa vada acel ceas , ca sa nu mai spunem ca este plantat ca nuca-n perete peste un geam de termopan . Nu avem noi pretentii de cunostinte in arhitectura, drept pentru care am cautat pe internet poze cu alte gari din Romania dar nici macar la Caracal nu au pus ceasul in asemenea hal .
Este inutil sa va spunem ca modernizarea garii costa aproape 5 milioane de euro .
Ceasul din geamul garii se potriveste ca nuca-n perete.In lumea civilizata exista un ceas de fatada al garii cu dimetrul cadranului cuprins intre 1-1,5m,echipat cu un mecanism de ultima generatie pilotat GPS comandat de un calculator de proces ,si tot de la acelasi calculator se pot comanda alte ceasuri pui pe peroanele garilor cu un diametru de 50-60 cm,dubla fata,montate perpendicular pe peron,care vor arata toate aceiasi ora,deci un sistem de ceasoficare complex.
In general se prefera variantele de ceasuri pilotate GPS analogice (cu aratatoare si nu cele digitale).
Din pacate la noi sunt de multe ori probleme inca din proiectare,datorita lipsei de experienta si profesionalism al firmelor de proiectare si mergand apoi la transpunerea in practica a proiectelor dupa bunul plac al ordonatorului de credit.
Acesta este motivul dupa parerea mea al proiectelor urate ,nefunctionale intalnite des in Romania.
Mare pacat!
nici macar nu a fost renovata comform proiectului. de ce? unde sunt banii? stiati ca gara trebuia sa aiba o copertina de ploaie si pe peronul 1 ?unde este? raspunsul e ca n au ajuns banii. dar vorba aia, cu 5 milioane de euro ridicai un palat. va mai trece 100 de ani pana o vor face si cu copertina pe peronul 1! sa fereascsa Dumnezeu in ce hal se fura!
Am sa-ncep, c-o vorba, din fotbal : daca, arbitrul nu fluiera, nu „se pune”. Asa ca degeaba se strofoaca, unii confrati scriitori, sa declare presupuse jafuri. Atat timp, cat doamna aia legata la ochi si cu balanta-n mana, tace, totu-i OK. Americanu’ spune : It ain’t over till (or until) the fat lady sings. deci, nimic nu se termina, pana nu canta doamna cea grasa. La noi in Romani(c)a, daca pe grasii astia, nu-i „canta”nimeni, se va perpetua sistemul, pana cand va face plopul pere si rachita micsunele. Doctore…., abtine-te !
Constructorii garii, acei oameni de meserie din urma cu multe decenii, nu impostorii de azi, au amplasat foarte bine ceasurile garii (doua, spate in spate) in suportul aflat deasupra tabloului cu „Mersul trenurilor”, (in dreapta pozei) asa incit sa fie vizibile de pe intregul peron; „specialistii” de azi n-au fost in stare sa puna acolo nimic!!! Ar fi bine sa aflam si numele firmei care ia 5 milioane de euro, adica 215 MILIARDE de lei vechi!!!
daca urmareai temeinic subiectul ai fi aflat ca nu constructorul a vrut ca ceasul din fata sa fie amplasat in fereastra , si nici ceasurile originale nu au ramas cum zici tu „nevizibile” decat numai unora ca tine ,deci „impostor” nu esti decat tu care te apuci sa scrii fara nici un studiu.cu respect impostorul inchipuit de tine.
inca o afacere marca pdl.dupa jaful curtea domneasca vine la decontare jaful de la gara.acesti nemernici care au chinuit cetatenii aproape trei9 ani cu lucrarile lor vin si ne prezinta niste porcarii.o constructie de piatra precum gara care mai fusese renovata cu plastic in loc de lemn si metal,a primit lovitura de gratie si s-au mai furat 5 milioane euro.nu conteaza ca sunt bani europeni sau guvernamentali trebuiau gospodariti ca lumea,si pe langa renovarea garii tacit se faceau si alte lucrari.cum le e obiceiul in loc de alte lucrai bosii pdl si alte culori politice au indreptat banii spre conturile personale.de unde sa stie acesti ciocoi ce lucrari trebuie la gara daca ei de mult nu mai merg cu trenul.
CU CINCI MILIOANE DE EURO SE RIDICA UN PALAT! GARA NU AVEA NEVOIE DE RESTAURARE CI DE UN MACHIAJ LA MAXIMUM DOUA SUTE DE MII DE EURO! Restul de 4 milioane 800 de mii de euro reprezinta ciubucareala-spaga-furt! Se faceau doua gari noi, mult mai moderne si spatioase cu banii respectivi, la care se putea adauga si o halta suspendata pentru helicoptere! Totusi mai trebuie verificate cifrele, poate ca e vorba de 55 de mii de euro. Dar si asa este extrem de mare suma alocata pentru o simpla restaurare. Gara nu avea nevoie de absolut nimic. Cel mult o reinnoire a tamplariei metalice si cateva elemente pentru securitatea calatorilor, eventual doua adaposturi de peron pentru calatori. Se poate spune mai mult pe aceasta tema! Talharia trebuie mediatizata mult mai amplu si mai intens. Ca sa vada lumea cine ne conduce orasul la dezastru si jefuiala!