Primarul Carabelea nu prea știe cum funcționează lumea. E supărat pe conducerea societății Troleibuzul pentru ceva ce ține chiar de Primărie și de ADI Urbtrans

2

Începând de luni, 11 septembrie, va debuta noul an școlar, iar Municipiul Piatra Neamț se confruntă cu adevărate provocări în gestionarea traficului aglomerat ce se va forma.

În cadrul unei emisiuni difuzate în această dimineață pe un post local, primarul Andrei Carabelea a fost întrebat dacă are în vedere anumite măsuri de fluidizare a traficului, iar răspunsul său a fost unul halucinant, pe care îl puteți citi mai jos.

Pe scurt, Carabelea a găsit vinovatul la Troleibuzul deși de trasee nu se ocupă Troleibuzul ci ADI Urbtrans, din care Primăria Piatra-Neamț face parte.

Acolo, în ADI Urbtrans, reprezentantul primăriei trebuie să ridice problema promovării unor trasee, acolo reprezentantul primăriei propune stații de autobuz, frecvența autobuzelor și orice ține de transportul cu autobuze din Piatra Neamț.

Ce nu pare să știe primarul Carabelea, deși ar fi trebuit să fie conștient de acest aspect, este că Troleibuzul nu mai poate respecta orarul și nu poate ajunge la orele stabilite în stații. Acest lucru se datorează deciziilor, intenționate sau incompetente, luate de anumiți responsabili de la Primăria Piatra Neamț, care au decis să extindă lucrările de realizare a culoarelor de mobilitate din 2018 până în 2024 și să le efectueze în paralel, în loc să le deruleze consecutiv. Ca urmare, traficul este blocat frecvent din cauza suprapunerii șantierelor, ceea ce afectează negativ mobilitatea în oraș. Această problemă nu afectează doar autobuzele, ci și toate celelalte mijloace de transport și cetățenii care încearcă să ajungă la destinație la timp.

Dar indiferent de situație și de cine este responsabil pentru promovarea transportului în comun din Piatra Neamț, în calitate de primar ecologist, Carabelea ar trebui să ofere abonamente cu plată sau gratuite pentru toți funcționarii din primărie, astfel încât aceștia să opteze pentru utilizarea transportului public. Chiar dacă primarul Carabelea se deplasează cu mașină și șofer, iar majoritatea angajaților primăriei utilizează vehiculele personale, ei ar trebui să ofere un exemplu pozitiv comunității, încurajând folosirea transportului în comun.

În acest fel, cei de la primărie pot demonstra un angajament real față de promovarea transportului public în oraș. Abia după ce funcționarii din primărie vor adopta această practică pot să solicite și populației să facă același lucru. Este important ca liderii să ofere un exemplu înainte de a aștepta ca alții să urmeze acest exemplu.

Iată ce a declarat primarul ecologist, care urmărește să promoveze beneficii pentru comunitate, deoarece personalul de la primărie se află într-o poziție superioară față de cetățeni și nu împărtășește aceleași interese cu aceștia:

Am solicitat nu numai Poliției Locale, ci și Poliției Rutiere o mobilizare în sensul asigurării fluenței traficului, circulației rutiere pe raza orașului. Este clar că ne așteptăm la aglomerare, de asta fac un apel public către toți cetățenii: În ultima perioadă s-au făcut o serie de investiții și de îmbunătățiri la tot ce înseamnă serviciu de transport public, pe care cred că pietrenii ar trebui să le încerce mai mult, măcar să se convingă dacă se merită sau nu. Recunosc, sunt supărat pe conducerea societății Troleibuzul că nu vine cu niște măsuri de promovare mai eficiente, care să atragă omul către folosirea transportului public. Avem autobuze electrice, avem niște autobuze second-hand achiziționate în ultimii doi ani de către societatea Troleibuzul. Consider și cred că un aport consistent în această direcție l-a avut faptul că Primăria Piatra Neamț a impus o serie de condiții obligatorii pentru societatea Troleibuzul de îndeplinit, pe care le-a îndeplinit cu brio până la un anumit punct. Am cerut mai multă predictibilitate pentru că oamenii au nevoie să știe când să coboare din casă, când să meargă în stație pentru a aștepta autobuzul, să nu stea jumătate de oră acolo pentru a lua autobuzul care trebuie, deci să aibă acces de pe telefonul mobil să știe la ce oră, cu precizie, ajunge autobuzul în stația respectivă. Din păcate nu avem implementat încă acest sistem deși soluții tehnice sunt. Pentru luni, am solicitat ieri (n.red.-joi), mai întâi telefonic către conducerea societății Troleibuzul să vină cu un plan de promovare a transportului public mult mai eficient și am dat o variantă de lucru: să ofere gratuitate copiilor care merg la școală. Într-o zi, în intervalul orar 7:00 – 12:00, costurile sunt minime, autobuzele oricum circulă, au niște trasee predefinite, numărul de kilometri este neafectat, practic cheltuielile sunt aceleași, veniturile nu vor avea o creștere considerabilă luni, dar ne-am luat angajamentul că noi, în Primărie, lucrăm la un proiect de HCL prin care să dăm gratuitate, abonamente gratuite elevilor pentru a crește rentabilitatea transportului public.

Fac apel public către toți cetățenii: săptămâna viitoare să încerce transportul public cu încredere și să-l evaluăm împreună, să găsim împreună soluții pentru a avea un transport public mai eficient, mai bun. Din punctul meu de vedere s-au făcut mulți pași care ne pot demonstra că transportul public din Piatra Neamț este mult mai bine astăzi, decât era acum trei ani, de exemplu.”, a transmis Primarul Municipiului Piatra Neamț.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
2 Comentarii
  1. Andris Mihai spune

    Poate din respect pentru vârstnici să aprobați gratuitate pe mijloacele de transport în comun pentru persoanele cu vârsta peste 75 de ani sau macar peste 80 de ani . Așa cum este in alte orașe din țară

  2. Vasile spune

    Comentarii nu exista pentru așa ceva , promisiunile sunt expirate și noi cetățenii vom veni cu toții la vot și vom vota așa cum politicienii ne mint
    Problema traficului din oraș este datorită acelor copii care vin cu părinții și bunicii din zona externa a orașului datorită faptului ca autobuzele nu sunt programate sa ajungă cu copii pana la ora 8 dimineața la școlile din oraș, la Grădinițe, creșe
    Din acest motiv de la Roznov, Ocol, Girov, Bicaz traficul este dimineața foarte intens iar când ajung la chimie mai fac încă 20 minute prin mizeria din oraș
    Mergeți edililor dimineața in centru Clujului sa vedeți cum circula autobuzele pline de elevi de la Floresti sau Dej sau Apahida cu autobuze speciale pentru elevi și nu cu maxi- taxi

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate