Empty Classroom: Cărți și rechizite noi pentru copiii din comunitățile vulnerabile – O campanie lansată de Shopping City Piatra-Neamț alături de World Vision

0

Shopping City Piatra-Neamț lansează alături de World Vision campania Empty Classroom:
Un început de an școlar cu cărți și rechizite noi pentru copiii din comunitățile vulnerabile

Piatra-Neamț, 8 septembrie 2021 – Pregătirile pentru un nou an școlar sunt în toi, însă statisticile trag un semnal de alarmă. Pentru copiii din mediile defavorizate din România, accesul la rechizite este precar: 4 din 10 părinți din aceste comunități nu își permit să achiziționeze total sau parțial cărți, manuale sau rechizite pentru copiii lor, iar pandemia le-a adâncit și mai tare dificultățile de zi cu zi.

Cum arată începutul de an școlar în mediile defavorizate?

Conform celor mai recente statistici World Vision, 25% dintre copii nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală. În 2020, 4 din 10 părinți nu au mai cumpărat rechizitele și cărțile necesare pentru copii, pentru a face economii. Rata a crescut aproape dublu față de 2018, când 21% dintre părinți spuneau că au cumpărat mai puține cărți copiilor lor. De asemenea, dacă în 2018, 84% dintre respondenți afirmau că au întotdeauna suficiente cărţi și rechizite pentru școală, în 2020 procentul a scăzut la 74%.

Cum se umple o sală de clasă goală?

Pentru a veni în întâmpinarea acestei situații, în perioada 3 – 23 septembrie, Shopping City Piatra-Neamț alături de World Vision România lansează Empty Classroom, o campanie de strângere de cărți și rechizite noi. Toți cei ce doresc să doneze cărți (noi sau second-hand) sau rechizite (noi) sunt așteptați în fiecare zi a săptămânii în centrul comercial, în fața magazinului LC Waikiki, în spațiul special amenajat cu o cutie de colectare supra-dimensionată.

„Credem în puterea cărților de a schimba traiectorii, de a oferi valori și de a desăvârși potențialul celor mici. Fiecare copil ar trebui să aibă acces la cărți și rechizite noi, iar Shopping City Piatra-Neamț, alături de partenerii noștri World Vision România, își dorește să contribuie activ pentru a veni în ajutorul celor mici. De aceea am lansat campania Empty Classroom, unde îi invităm pe toți cei care vor să fie parte din acest demers să doneze cărți și rechizite“ declară reprezentanții centrului comercial.

„Am întâlnit odată un băiețel, într-o familie foarte săracă, cu 7 copii, la care mergeam cu mesajul că este esențial să citească, să învețe, să meargă la școală. La început i-am dus cărți, dar ulterior am primit mesajul de la colega mea din comunitate: „Pentru aceşti copii, cărţile, educaţia reprezintă cu adevărat singura şansă. Ne bucurăm enorm că alături de parteneri responsabili precum NEPI Rockcastle reuşim să aducem speranţă în vieţile acestor copii. Împreună putem cu adevărat schimba generaţii”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
Proiectul face parte dintr-un parteneriat mai amplu al NEPI Rockcastle și al asociației, care are drept obiectiv sprijinirea a peste 5000 de copii din comunitățile vulnerabile București, Ilfov, Constanța, Ialomița, Arad, Timiș, Dolj, Gorj, Vâlcea, Cluj.

Campania se va derula în perioada 6 – 26 septembrie și va avea loc în 10 din mall-urile NEPI Rockcastle din țară: Mega Mall București, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanta, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș.

Măsuri sporite de protecție în mall

Shopping City Piatra-Neamț controlează traficul respectând recomandările autorităților: masca de protecție este obligatoriu a fi purtată de către toți angajații și clienții, iar centrul comercial a implementat un sistem pentru verificarea temperaturii la intrare și asigură distanțarea socială recomandată de autorități pentru un shopping responsabil și în siguranță. De asemenea, centrul comercial garantează distanțarea pentru a evita crearea de aglomerări în zonele de trafic intens cum ar fi: lifturi, scări rulante, zonă food-court, cozi la bancomate, intrări în mall. Totodată, aerul din centrul comercial este filtrat, asigurând astfel o purificare intensivă a spațiilor.

Despre Shopping City Piatra-Neamț


Shopping City Piatra-Neamț, cel mai mare și mai modern centru comercial din județul Neamț, găzduiește atât branduri de prestigiu international, cât și local: Bershka, New Yorker, Benvenuti, Orsay, C&A, CCC, Deichmann, Gatta, Intersport, Salamander, H&M, Marelbo, Office Shoes, Various Brands, Noriel, Kendra, Beauty Mania, DM și Altex.

Pe lângă un mix complet de retail pentru toate categoriile de vârstă și interese, Shopping City Piatra-Neamț oferă vizitatorilor și cel mai modern cinematograf multiplex Cinema City din regiune, cu șase săli ce dispun de cele mai avansate tehnologii, pentru vizionarea filmelor în 2D şi 3D, la o calitate superioară

Shopping City Piatra-Neamt este situat pe Bulevardul Decebal, nr. 79, are o suprafaţă închiriabilă de 28.000 metri pătraţi și pune la dispoziția clienților săi 1.000 de locuri de parcare.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate