Deszapezirea in Piatra Neamt
Cum se circula in Piatra Neamt ? S-a facut deszapezirea cum trebuie ? Sunteti multumiti de ce fac autoritatile locale pentru dumneavoastra ? Acestea sunt intrebari la care dumneavoastra trebuie sa raspundeti .
Eu nu pot decat sa merg zilnic prin oras si sa vad oameni cazand din picioare si masini care desi sunt dotate corespunzator nu se mai pot opri sau nu mai pot pleca de pe loc .
Personal am rezolvat problema prin dotarea masinii cu anvelope prevazute cu ghinturi metalice , fapt care imi permite sa ma duc pe aceasta vreme chiar si pana la releul de pe Pietricica dar nici o metoda nu a fost inca inventata pentru batranii care cad din picioare pe strazi .
In alte tari civilizate daca nu se face deszapezirea cum trebuie cei vinovati sunt dati in judecata de asiguratori si platesc fiecare cazatura sau ruptura de oase si fiecare masina stricata . La noi deocamdata scapa cine poate .
Va amintim si articolul de anul trecut „Cum se face deszapezirea in tarile civilizate „
Iosub Robert
Dezapezirea in Piatra Neamt? O bataie de joc…locuiesc in Iasi si am fost in ultimele 2 weekenduri acasa…totul bine si frumos pe tot traseul (Iasi – Roman – P.Neamt) fix pana la intrarea in oras, iar apoi plecand spre Bacau am avut surpriza de a observa ca iar totul era ok imediat DUPA iesirea din oras. In oras? groaznic…anul trecut pe drumuri inzapezite si inchise nu m-a avertizat deloc masina (un Volvo) ca e nevoita sa recurga la sistemele de siguranta (DSTC)..anul acesta, doar in Piatra Neamt, martorul din bord se lumina ca un brad de Craciun. O bataie de joc, pe langa ca au umplut orasul cu inutilele si ingustele sensuri giratorii (nu mai spun de absolut inconstientele treceri de pietoni plasate imediat dupa) tocmai aceste sensuri giratorii sunt adevarate patinoare. In rest, mergi prin santurile in gheata facute de altii si in mod intuibil, chiar si aceste santuri lipsesc in preajma trecerilor de pietoni. N-am vazut nici macar o freza nici la dus nici la intors dar sunt mai mult decat sigur ca daca ne-am uita pe facturi, au mers nonstop in regim de urgenta. Nu mai zic ca ar trebui ca primaria sa deconteze consumul urias de combustibil la care gheata de drumurile din Neamt te obliga datorita stilului de condus (maxim treapta a 2-a, variatii de turatie pt a pleca de pe loc sau pt a mentine masina dreapta….printre santurile in gheata). Pe trotuare? patinaj artistic, frumoasele pavele dand nastere unor impresionante straturi de gheata foarte greu de spart deoarece sunt bine ancorate si infiltrate in spatiile dintre ele. O bataie de joc
Zilele acestea, unele zone din europa, unde ninge de obicei odata la 10 -15 ani, au fost atinse de un val de frig (-2; -7; -10 grade) autoritatile au luat masuri de prevenire si protectie a persoanelor dintre cele mai diverse: de la informarea acestora, pana la orpirea traficului greu pe autostrazi (desi nu erau decat 2-3 cm de zapada)sau schimbarea programului de furnizare a curentului electric, etc….. la noi, desi jumatate dintre autostrazi au fost inchise din primele zile (DA, JUMATE’ DIN AUTOSTRAZILE ROMANIEI!!!), de viscol si nu de autoritati, desi lumea dardaie de frig in case sau rabda de foame sau sete (vezi cazul galati), desi, desi, desi, autoritatile dau cate un fis care suna a „iarna nu-i ca vara”. orice alt comentariu este inutil. as adauga doar ca tara aceasta este tara lui ‘DESCURCA-TE SINGUR’, pentru ca a depasit de mult etapa lui „papura voda”. valabil ramane imnul. atat.
anvelope prevazute cu ghinturi metalice .
parca stiam ca sunt interzise…caci pot provoca accidente grave cand un cui de ala ( ghint) se despride si poate sari pe trotuar ..sa „ciuruiasca” niste pietoni