O campanie deșteaptă de strâns donații în Piatra-Neamț
După zeci de campanii făcute greșit pentru strângere de fonduri sau donații, am avut ocazia să văd și una făcuta cu cap de cei de la Rotaract Club Piatra Neamț la magazinul Billa de la Unic unde câțiva voluntari adunau donații pentru Complexul de Servicii ”Elena Doamna” din Piatra Neamț.
La intrarea în magazin un voluntar înmâna un mic flayer în care scria ce fac și te ruga, dacă vrei, să faci o donație, dar aceasta să nu fie în bani ci să cumperi orice vrei tu din magazin și să lași ulterior la punctul lor de colectare aflat la ieșirea din magazin.
Faptul că cererea de donație nu se face agresiv și nici nu așteaptă voluntarul vreun răspuns afirmativ sau negativ și nimeni nu îți poartă de grijă dacă donezi sau nu ceva la ieșire a făcut ca acest tip de campanie să aibă succes și la punctul de colectare să se adune zeci de produse.
Nu știm să vă spunem foarte multe detalii despre această campanie și nici cine a gândit-o, dar ea este un exemplu de cum se face așa ceva și de cât de important este confortul donatorului într-o astfel de activitate.
Bravo celor care s-au implicat și felicitări celui care a gândit prima campanie non-agresivă de strângere de donații din Piatra-Neamț.
I.R.
In sfarsit oameni cu idei europene. De foarte mult timp se practica aceasta metoda in UE si USA, doar ca Romania mai are de parcurs inca 100 de ani sa ajunga la nivelul civilizatiei occidentale.
Astfel de campanii am vazut in Italia.
Primesti un flyer cu ce le-ar trebui ( fara perisabile) , daca vrei cand ai terminat cumparaturile lasi o sacosa cu produse, sau doar un produs.
Aici am vazut si altfel de campanii de strangere a fonurilor, de exemplu in preajma craciunului sunt asociatii ce strang fonduri pt bolnavi (cancer, scleroza multipla) dar nu cerandu-ti bani, ci vanzandu-ti o floare, de craciun , o craciunita de ex.
Banii din vanzarea florii merg la asociatia ce se ocupa de acei bolnavi.