Drept la replica – prof. Mihai Lostun – art „Lupii moralisti sunt suparati ca cineva le face concurenta la stricat imaginea invatamantului nemtean”

6

Stimata redactie,

Consideram ca articolul „Lupii moralisti sunt suparati ca cineva le face concurenta la stricat imaginea invatamantului nemtean„, publicat in ziua de 4.05.2011, sub semnatura domnului Iosub Robert, este rau intentionat si nedocumentat. Daca ar fi cules informatii de la fata locului, asa cum cere deontologia profesionala a unui ziarist, autorul articolului ar fi aflat ca expozitia Simboluri ale „Epocii de Aur”, la care se face referire in text, este doar una dintre activitatile unui proiect mult mai amplu, derulat in perioada ianuarie – decembrie 2011, in cadrul CNI.
Proiectul – „Istoria Romaniei postbelice – recuperarea memoriei colective” – nu are drept obiectiv, nici pe departe, promovarea simbolurilor comuniste, asa cum mult prea gresit a inteles reporterul dumneavoastra. Dimpotriva, participarea elevilor la activitatile de cercetare din proiect are rolul de a conduce la descoperirea si constientizarea riscurilor sociale, politice si individuale pe care le presupune un regim politic de tip totalitar.
De altfel, expozitia evidentiaza, prin exponatele sale (fotografii, medalii, diplome, carti, ziare s.a.), cultul personalitatii dictatorului Nicolae Ceausescu, propaganda oficiala a partidului unic, controlul exercitat de P.C.R. asupra societatii, prin inregimentarea populatiei (Organizatia Pionerilor, U.T.C., P.C.R.), masificarea societatii si ideologizarea obsedanta a tuturor domeniilor de activitate. Nici vorba de vreo incercare de apologie a comunismului si a „Epocii de Aur”. Interpretarea data de autorul articolului acestei expozitii, care a fost realizata de catre elevi cu materiale aduse de acestia si nu cum se insinueaza „stranse de profesori”, denota rea vointa, lipsa de interes pentru adevar si necunoasterea situatiei reale.


Va informam ca elevii care s-au implicat in acest proiect au realizat interviuri cu persoane care au suferit prigoana si teroarea comunista si au participat la o excursie de studiu avand drept obiectiv unul dintre centrele de exterminare comunista, si anume Aiud. De asemenea, ei au realizat un film documentar legat de aceasta actiune si numeroase fotografii – documente care vor fi expuse, de asemenea, intr-o galerie foto. De altfel, in luna iunie a.c. elevii vor efectua o excursie de studii avand drept obiectiv vizitarea Muzeului Victimelor Totalitarismului de la Sighetu Marmatiei.
Rupand din contextul proiectului aceasta expozitie, ati prezentat-o ca fiind un „pericol educational”, insa doresc sa va informez ca o cercetare istorica presupune accesul direct la surse cu valoare documentara, chiar daca aceste „surse” sfideaza o anumita „estetica” a democratiei.
Nu ne putem asuma raspunderea pentru maniera defectuoasa in care a fost interpretata aceasta expozitie din cadrul proiectului. De asemenea, nu vedem care este legatura dintre celelalte „evenimente” ale scolii prezentate in articol si expozitia noastra.
Doresc sa subliniez ca proiectul se bucura de succes in randul elevilor tocmai pentru ca isi atinge obiectivul sau central: combaterea comunismului si a dictaturii, iar nu promovarea acestora, asa cum – in mod denigrator si nedrept – sustineti dumneavoastra.
Dorim sa va asiguram ca, in Colegiul nostru de care – in calitatea lui de fost elev – autorul articolului ar trebui, de fapt, sa fie mandru, s-a muncit si se munceste foarte mult si in maniera democratica, iar nu dictatoriala.

Semneaza,
unul dintre coordonatorii proiectului de cercetare mentionat,
prof. dr. Mihai Lostun

NOTA REDACTIEI :
In primul rand, ii multumim domnului profesor Mihai Lostun pentru ca a adus in fata cititorilor nostri si un alt punct de vedere fata de al nostru . Consideram ca aceasta este calea pentru o corecta informarea .
Respectand parerea domnului profesor, indiscutabil aceasta institutie de invatamant a facut un proiect deosebit si daca ne amintim noi bine acum ceva ani, cativa elevi de la acelasi liceu au castigat un concurs national de proiecte web cu un site pe tema holocaustului , un lucru demn de consemnat, dar parca nu ar da bine la intrarea in liceu o poza cu oamenii morti prin lagare . Nu am criticat nicio secunda proiectul la care este cert ca s-a muncit si asta se poate observa cu ochiul liber prin multitudinea de obiecte expuse .
Noi ramanem fermi in pozitia noastra si consideram ca holul de la intrarea intr-o institutie  de invatamant trebuie si merita sa fie ocupat de diplomele elevilor , cupele obtinute , pozele cu promotiile anuale  si orice alte materiale care sa elogieze activitatea elevilor, iar istoria legata de comunisti sau nazisti parca ar trebui sa fie in planul secund. Credem ca elevii merita primul plan, iar amintirile comuniste, chiar daca sunt bine documentate si au conotatii istorice, ar trebui sa nu atace vizual la intrarea intr-un liceu. De ce nu ar fi o expozitie cu istoria procesoarelor sau cu istoria mediilor de stocare sau ceva legat de informatica?


whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
6 Comentarii
  1. cosmin spune

    vad ca toata lumea este interesata doar de imaginea liceului si nu de soarta elevilor .
    din nefericire aceeasi situatie o intalnim la toate institutiile de invatamant din oras .

    elevii si profesorii , lasati mai la coada . doar politrucii ies in evidenta . seamana mult cu ceea ce era inainte de 1989 .
    apropo , in multe functii manageriale numai activisti dinainte de 1989 , cum dumnezeu sa nu aiba un coltisor care sa le aminteasca de tineretile lor revolutionare .

  2. alina ducra spune

    Stimati domni , in numele cui si in ce scop va permiteti sa judecati, ceea ce nici daca veti mai trai 100 de ani de acum nu veti putea realiza?Nu aveti nici pregatirea necesara , nu aveti nici dorinta si disponibilitatea sa o faceti…Cine va permite sa minimalizati rezultatele unor elevi de exceptie in cadrul diverselor competitii(nationale si internationale ),care nu ar fi fost posibile fara sprijinul domnilor profesori ?Daca astazi sunt studenta la UMF Tg. Mures , o datorez si eu,ca si o gramada de alti colegi, studenti sau absolventi ai unor institutii de prestigiu de invatamant superior , Colegiului National de Informatica din P.Neamt.Elevul de care aminteati mai sus nu ne reprezinta si nu ne face cinste.Banuiesc faptul ca, daca ati fi fost un OM VALOROS ati sti sa alegeti graul de neghina.
    Cu respect , A.Ducra

    ADMIN : Nici nu am discutat prea mult de elev pentru ca mai avuse un preazviz de expmatriculare . A gresit , a platit PUNCT .
    In numele cui judecam ? In numele meu si al colegilor de generatie care am prins anii de comunism in acel liceu si eram obligati sa ii cantam lui Ceausescu , colegii faceau pleuropneumonie dupa ce stateau ore intregi in plin camp cu ploaia in cap la practica agricola , notele erau conforme carnetului de partid al parintelui si bataile administrate copiilor erau normalitate . Pentru acest liceu , comunismul a insemnat mutilarea caracterelor copiilor , agresarea unora si multe alte lucruri odioase .
    Fostii cumunisti inraiti din acest liceu te pedepseau daca nu erai indragostit de PCR si de Ceausescu iar acum conduc invatamatul nemtean . Eu unul nu am nevoie sa vad expuse la loc de cinste aceste amintiri mai ales atata timp cat acei comunisti nenorociti acum se dau fecioare si sunt tot in invatamantul nemtean si chiar la cele mai inalte nivele. Deci spiritul comunist este viu si este printre elevi nu e inca un element istoric , e cat se poate de actual si viu .
    Eu va respect punctul de vedere iar despre modul in care se face scoala la acest colegiu va pot spune un lucru pe care il poate verifica orice cadru didactic din aceasta scoala facand un sondaj cum am facut si noi . Am intrebat 8 elevi din an terminal de la acest liceu ( niciunul dintre subiecti nu a fost corigent niciodata la istorie ) , intre ce ani a domnit Stefal Cel Mare . Din 8 elevi care termina liceul 8 elevi nu au stiut raspunsul corect . Poate nu am intrebat noi pe cine trebuie …….
    Nu vrem sa suparam pe nimeni dar opinia noastra este ca elevii nemteni nu au nevoie de povesti despre comunism atat timp cat fostii comunisti de frunte se ocupa de educarea lor .Poate cand fostii comunisti inraiti vor disparea din invatamantul nemtean , poate doar atunci va fi nevoie de aceste simboluri , deocamdata ele sunt vii si umbla printre noi .
    Iar cu alesul graului de neghina , noi ne ocupam cu neghina si o facem cat putem de bine .Iar cand primim comunicate despre realizarile oricarui copil din Neamt facem tot ce este omeneste posibil sa fie cat mai cunoscute aceste lucruri . Numarul de comunicate primite din spre acest Colegiu este ZERO .

  3. Devastatorul spune

    He,he! N-ai vrut sa-mi lasi comentariul initial. Noi sa fim sanatosi…

    ADMIN : Nu stiu despre ce comentariu este vorba , nu ma sters nimic

  4. cristina iftime spune

    Stimate domnule Iosub Robert,
    Ca urmare a informaţiei referitoare la proiectul Holocaust prezentată de dumneavoastră în Nota Redacţei la Dreptul la replică al domnului profesor doctor Mihai Lostun, consider că se impun anumite precizări din partea mea, în calitate de profesor coordonator al proiectului. Proiectul a fost realizat în intervalul septembrie – decembrie 2008 şi a participat la Concursul „Istorie şi societate în dimensiune virtuală”, etapa judeţeană, desfăşurată pe 15 ianuarie 2009. În urma obţinerii loclui I la această etapă, proiectul(soft educaţional şi nu site)a participat la etapa naţională care s-a desfăşurat la Bârlad(2 – 5 februarie 2010)unde s-a clasat pe locul 20 pe ţară, nu a obţinut locul I.
    În ceea ce priveşte cererea dumneavoastră din articolul „Lupii moralişti sunt supăraţi…” şi aici citez:” Acum, daca tot au fost sanctionati elevii pentru ca au stricat imaginea liceului, ce facem cu profesorii care expun imaginea liceului prin vitrine comuniste? Pe ei cine-i sanctioneaza?”, şi aici se impun precizări. Profesorii de istorie de la C.N.I. propun elevilor şi realizează împreună cu aceştia o serie de proiecte pe diverse teme de istorie, ca de exemplu: Clubul de istorie Infodacii, în cadrul căruia se studiază teme de istorie locală, prin documentare şi excursii de teren, finalizate cu realizarea de pagini web sau soft-uri educaţionale, în cadrul Săptămânii Educaţiei Globale s-a organizat dezbatere pe tema traficului de copii, în cadrul concursului „Istorie şi societate în dimensiune virtuală” din anul şcolar 2010 – 2011, soft-ul educaţional „Marea Depresiune economică , 1929 – 1933”, proiect ce a obţinut locul I la etapa judeţeană şi premiu special la etapa naţională a concursului. Elevi ai C.N.I. au participat anul acesta şcolar la două conferinţe MUN: IAŞIMUN(3 – 5 decembrie 2010) şi SEKMUN V, Madrid(14 – 18 martie 2011), conferinţe organizate după modelul O.N.U., în cadrul cărora elevii joacă rolul delegaţilor O.N.U., dezbat în cadrul comitetelor şi găsesc soluţii pentru problemele cu care se confruntă lumea secolului XXI. Limba oficială acceptată în cadrul conferinţelor este engleza., este impusă ţinută business şi respectă protocolul delegaţilor O.N.U.
    Exemplele pot continua. Consider că , din cele menţionate mai sus , aţi înţeles ce fac profesorii de istorie de la C.N.I. Vă întreb: merită sancţionaţi?
    Cu mulţumire pentru promovare,
    Celălalt cadru didactic coordonator,
    prof. Cristina Iftime

    ADMIN : Datele expuse mai sus de dumneavoastra nu sunt explicate nicaieri in acea vitrina . Nu contesta mimeni calitatea dumneavoastra de profesor sau calitatea proiectelor , ci calitatea manageriala a cadrelor didactice care au dispus ca imaginea de prim impact vizual cand se intra in liceu sa fie acea vitrina si nu realizarile elevilor .

  5. Comunistu' spune

    „holul de la intrarea intr-o institutie de invatamant trebuie si merita sa fie ocupat de diplomele elevilor , cupele obtinute , pozele cu promotiile anuale si orice alte materiale care sa elogieze activitatea elevilor”
    Text beton.
    Scuze: LEMN
    Probabil ca autorul notei redacţiei a avut 10 la Învăţământ politic.
    N.R. Aplauze prelungi

    AUTORUL CITATULUI : Cand a venit revolutia si doamna profesoara Rosu era sefa peste UTC in Liceul Energetic era un singur elev ce nu fusese facut membru UTC ….. eu . Cat despre modul in care am redactat propozitia de mai sus , aveti dreptate e o fraza redactata nefericit . Critica dumneavoastra este binevenita.

  6. Daniel Vinca spune

    Iata cum doua pareri diferite pot fi luate asa cum sunt. Tine mai mult de cutuma „cartii de vizita” punctul de vedere al dlui Iosub dar, in acelasi timp, demersul celor implicati in proiectul reconstituirii istorice de la Liceul de Informatica merita toata aprecierea.
    Readucerea in memoria colectiva a istoriei recente este un fapt benefic si poate asa vor fi mai putini cei care vor ofta dupa epoca de aur in care zaharul, uleiul, painea puteau fi cumparate pe cartela…
    In alta ordine de idei, demersul istorico-documentar al dlui profesor Mihai Lostun, al colegilor sai de catedra si al elevilor implicati in acest laudabil proiect arunca o lumina interesanta si asupra analizei cazului elevului Tudor.
    Vedem ca profesorii si elevii de la acest prestigios liceu stiu sa reconstituie adevarul (istoric), sa asume trecutul recent intr-un mod corect si, mai mult, aceasta expozitie este o dovada in plus ca nu festivismul si parada ci adevarul (crud uneori) trebuie sa fie vector al educatiei.
    In acest context intervine intrebarea: ce a fost atat de rau ca un elev (in mod corect sau nu) a considerat ca scoala romaneasca din 2011 nu este roz-bombon ci are si pete comportamentale in fisa cotidiana a elevilor (inclusiv tigara sau jocul de carti)?
    Putem gasi n culpe elevilor respectivi (citesc pe net ca unii erau cam chiulangii, ca nu s-a confirmat acordul prealabil al profesorilor, incalcarea dreptului la imagine etc) dar – deformatie profesionala – consider ca o poza – ca si o carte – nu trebuie „arsa” (nici macar la figurat).
    Pana la urma, „arta fotografica” nu mai este de mult un simplu concept fara fond iar exprimarile ertistice optimiste sau pesimiste tin de natura si stilul fiecaruia.
    L-as ruga – in calitatea mea de parinte si atat – pe dl profesor de istorie sa facem un exercitiu de imaginatie. Daca Tudor Platon nu ar fi facut poze ci tablouri (cu chipuri si decoruri identice) in care ar fi ilustrat aceleasi trairi si apoi si-ar fi pozat lucrarile si le-ar fi postat pe net (practica uzuala a pictorilor contemporani) ar fi fost judecat si pt asta? In fond e vorba fix de acelasi lucru, si fotografia si pictura fiind un mod de exprimare a parerii, s trairii…
    E trist cand ajungem sa judecam dur parerea care ne e contrara. Ne place sau nu, viziunea pesimista, cenusie (repet, reala sau nu) nu a fost inventata de Tudor Platon. Daca am pleca de la premisa ca trebuie „exmatriculat” dintre noi cel care nu pozeaza/ nu picteaza / nu scrie roz, Bacovia ar trebui exmatriculat din cartea de literatura.
    Dar mie imi place Bacovia. Si inclin sa cred ca si domnului profesor Mihai Lostun.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate