Asfalt „smecher” la Neamt

0

Dupa cum am atras atentia si la drumul Tazlau Borlesti, smecheria cu folosirea agregatelor de rau diminueaza mult costurile asfaltarii, dar sub nici o forma nu poate atinge timpul minim de garantie acordat drumului, erodarea acestuia incepand cu prima masina care circula.
Inaugurat cu surle si trambite drumul Roznov Girov a inceput deja sa se degradeze, acum nu se observa bucatile de asfalt care au inceput sa se macine sau sa dispara, dar fiti ingaduitori, dati-le timp pana la primavara si nu va vor dezamagi, vor deveni gropi in toata firea.
In varianta scrurta ca sa nu va plictisim cu detalii, in asfalt ar trebui pusa piatra de cariera care are o geometrie variata si adera mult mai bine in asfalt decat piatra de rau care avand muchii rotunde in timp se va dizloca. De fapt este o logica simpla care se aplica de pe vremea lui Burebista. Smecheria este ca piatra de cariera este mult mai scump de adus si prelucrat, iar cea de rau este lasata cat mai mare, fiecare grad superior de concasare insemnand bani in plus.
Sa vedem ce spun si altii:
Un deputat : „agregatele folosite la compozitie sa fie corespunzatoare (ex.: sa fie de cariera, din piatra dura – granit, bazalt – si nu de râu, care fiind rotunde nu au aderenta buna la straturi si se dizloca provocând fisuri, la presiuni mari exercitate de trafic);”
Un asfaltator: „costurile cresc mult in cazul in care am face asfaltul de calitate folosind agregate de cariera si nu de rau, iar in cazul licitatiilor se castiga cu cel mai bun pret si de ce sa nu spunem adevarul, cu cea mai buna mita. De unde sa scoatem cel mai bun pret si cea mai mare mita daca muncim ca la carte? „
Un expert in echipamente de producere a asfaltului : „din cate stiu eu normele europene interzic folosirea agregatelor de rau. Orice concasare ar fi aplicata pietrei de rau, ea va avea muchii rotunde si undeva se va desprinde din mixtura asfaltica in timp. Pe langa acest aspect mai punem si lipsa celofibrei si asa rezulta un drum din care vor sari bucati dupa prima luna de exploatare”.


Nu mai intram in amanunte de genul: cat s-a platit pe drum, cine l-a facut si alte vorbarii inutile. Important este ce vedem acum  si ce vom vedea peste jumatete de an pe drumul care are termen de garantie de multi ani. Scuzele, explicatiile si motivatiile au inceput sa nu ne mai intereseze atata timp cat platim rovignete, accize in benzina, impozite, cauciucuri si revizii periodice la suspensii.

MORALA: In cazul in care nu stiati care este diferenta intre un asfalt de calitate si ce se intampla pe la noi, urmariti clipul de mai jos .


{Advanced Flash Components (www.afcomponents.com)}

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate